hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| مشکلات امروز کشور ناشی از تدوین قوانین ناکارآمد است

قم| مشکلات امروز کشور ناشی از تدوین قوانین ناکارآمد است

1398/11/27 , 18:59

رئیس شورای متخصصین قم گفت: مشکلاتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم ناشی از تدوین قوانین ناقص و ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم، محسن عابدینی پور در کنفرانس مطبوعاتی یکی از کاندیداهای مستقل نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه قم،  با اشاره به شاخصه هایی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید داشته باشد، اظهار کرد: برخی نمایندگان جایگاه خود را به اندازه ای پایین آورده اند که اگر کسی برای رفع مشکلاتش به دفتر ایشان مراجعه می کند برای وی وام بانکی فراهم می کند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی در شأن نماینده مجلس شورای اسلامی نیست و از زمره وظایف نهادهای دولتی مانند بانک ها و شوراهای محله است، تصریح کرد: نماینده مجلس نباید جایگاه خود را با پایین ترین رده اجرایی معاوضه کند.

رئیس شورای متخصصین قم ادامه داد: استان قم، پیشانی نظام و مهد نظام و انقلاب و دانش و علم است اما متاسفانه مشاهده می کنیم نماینده ای از قم در مجلس شورای اسلامی با یک دست پرچم آمریکا را به آتش می کشد و با دست دیگر با سفیر انگلیس دست می دهد که این تضادها زیبنده قم نیست.

وی اضافه کرد: یکی از نمایندگان رئیس کمیسیون برجام است و باید از ایشان پاسخ خواست که چرا تا دو هفته پیش از تصویب برجام با آن مخالفت جدی داشته است و پس از گذشت دو هفته برجام را به همین صورت و بدون تغییری به تصویب می رساند؟

عابدینی پور بیان کرد: برجام که توسط همین نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید مشکل قانونی بسیاری داشت که یکی از آنها اختیار به طرفین می داد که هریک با اختیار خود هر زمان که خواستند از برجام خارج شوند.

وی اضافه کرد: طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که در قم به عنوان پیشانی نظام از همه نقاط کشور بالاتر است و این مسئله نگران کننده است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به این موضوعات رسیدگی کننند تا این مشکلات رفع شود.

عابدینی پور مهمترین مشکل را تدوین قوانین ناسازگار دانست و گفت: به طور مثال، دفتر پیشخوان دولت به این  دلیل ایجاد شد که مشکلات مردم مرتفع شود اما این مشکلات برطرف که نشد بلکه به چند برابر ارتقاءیافت.

وی اضافه کرد: طرح هدفمندی یارانه ها در زمان اجرایی شدن در کشور به طرحی ناهدفمند مبدل شد که این ناشی از مشکلات قوانین مصوب است و حق به حقدار نرسید که با این طرح هیچ گرِهی از کار هیچ کسی باز نشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد